vrijdag 25 maart 2011

CHANGE IS GOOD BUT NO CHANGE IS BETTER

Botenwagen is geladen, fiets staat in de camionette we zijn dus klaar om te vertrekken naar Varese. Varese, bijnaam is de tuinstad, ligt ten noorden van de mode stad Milaan. Enkele jaren geleden was Varese de gast stad voor de Jeugdcup. Het heeft de aanwezige belgen geen windeieren gelegd. Hopelijk zal de drie weekse stage even vruchtbaar zijn en kunnen we met een goed gevoel naar huis komen.

We komen terug de week voor het BK (Belgisch Kampioenschap). Voor velen is dit één van de hoogtepunten van het jaar. De formule van deze jaarlijkse hoogmis is sinds vorig jaar gewijzigd. Alle finales naar zondag om het talrijk opgekomen publiek een aangename zondag te geven. In het vorige systeem was het mogelijk om (mist goeie planning) deel te nemen aan 4 wedstrijden gespreid over een gans weekend en met het nieuwe systeem is het zo goed als onmogelijk om in meer dan 2 wedstrijden deel te nemen. Er moeten dus wel overwogen keuzes gemaakt worden en KIEZEN IS VERLIEZEN. Voor de kleinere clubs betekent dit minder wedstrijden en voor het deelnemers veld hoop ik dat er geen daling is in de kwaliteit en kwantiteit van de deelnemers. Daar zit niemand op te wachten toch? Er is blijkbaar (volgens het voorprogramma) ook geen plaats meer voor LW2- en M2+ wedstrijd wat toch wel jammer is.  Jaarlijks werken roeiers speciaal toe naar deze wedstrijden (en leveren ze spektakel wedstrijden) en dan wordt hen dit ontnomen. Hopelijk ontmoedigd dit hen niet om in een boot te stappen. Hopelijk leveren de wijzigingen van dit jaar het gewenste effect ( al is mij niet duidelijk wat het gewenste effect is).

Genoeg commentaar geven op andermans werk. Eigenlijk moeten we blij zijn dat er nog mensen zijn die wedstrijden organiseren en je kan nooit voor iedereen goed doen natuurlijk.

Over mijn eigen werk dan. Deze morgen nog eens de volume knop opgedraaid in de powerzaal en een krachtsessie afgewerkt. Deze middag nog een korte duurtraining afwerken vooraleer we onze valiezen pakken. Deze avond is er dan eventueel nog tijd om afscheid te nemen van zijn of haar (al dan niet officiele) WAG's.

Morgen worden we door een busje om 9.30u opgepikt in de BTR waar onze gentse vrienden ons met open armen zullen ontvangen.

Bij deze dus het laatste dagverslag vanuit Belgie (voor de komende drie weken althans).

cioa

3 opmerkingen:

  1. Ik wil even verduidelijken:

    Eerst wordt op het BK de formule aangepast waardoor het moeilijk is om aan verschillende wedstrijden tegelijk mee te doen.

    Dan worden wedstrijden geschrapt waar er minder deelnemers in zijn.

    Beiden werken in een vicieuze cirkel samen als je het mij vraagt.

    Waar wil men naartoe??? Een systeem waarbij er enkel nog in skiff tegen elkaar geroeid wordt op het BK??

    Zal de acht lichtgewicht dan ook verdwijnen op het BK lange boten? Zal de vier met stuurman dan ook verdwijnen?

    Ik vind het eigenlijk JAMMER

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de indruk dat we op dezelfde golflengte zitten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bye bye, love.
    Bye bye, happiness.
    Hello, loneliness

    BeantwoordenVerwijderen